§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedającego pod adresem wydawnictwo-akuma.pl
  2. Sprzedającym jest firma Akuma Andrzej Wielgo z siedzibą w Warszawie. Sprzedającym jest Andrzej Wielgo dostępny pod adresem Bruna 28/43, 02-594 Warszawa. Firma Akuma Andrzej Wielgo wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej nadzorowanej przez Ministra Rozwoju, pod numerem NIP: 521-38-62-277, REGON: 383004604.
  3. Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać:
    – pod numerem telefonu: +48 793 999 741 (koszt połączenia według stawek Operatora);
    – korzystając z adresu poczty elektronicznej: kontakt@wydawnictwo-tenko.pl

§ 2 Definicje

  1. Sprzedawca:  Akuma Andrzej Wielgo Bruna 28/43, 02-594 Warszawa, NIP: 521-38-62-277 Regon: 383004604;
  2. Kupujący: osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która kupuje Towar w Sklepie;
  3. Konsument: Kupujący będący osobą fizyczną i dokonujący zakupu w celu niezwiązanym z jego działalnością gospodarczą lub zawodową;
  4. Sklep: sklep internetowy prowadzony przez Akuma Andrzej Wielgo  za pośrednictwem portalu internetowego pod adresem: www.wydawnictwo-akuma.pl
  5. Towar: produkty oferowane w Sklepie przez Sprzedawcę.
  6. Cena: należy przez to rozumieć cenę brutto Towaru umieszczoną obok informacji o Towarze, nieuwzględniającą kosztów dostarczenia Towaru. Ceny Towarów znajdujących się w Sklepie wyrażone są w złotych polskich i uwzględniają podatek VAT.
  7. Najtańszy zwykły sposób dostarczenia Towaru: dostawa Towaru za pomocą usług Poczty Polskiej zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem Poczty Polskiej;
  8. Formularz zamówienia: interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  9. Przedpłata: zapłacenie z góry za jeden numerów czasopisma lub za jeden tomy książki w zamian za gwarancję otrzymywania towaru.

§ 3  Składanie i przyjmowanie zamówień

  1. Prawidłowe wypełnienie „formularza zamówienia” znajdującego się na stronie www.wydawnictwo-tenko.pl jest równoznaczne ze złożeniem zamówienia. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez cały rok.
  2. Wysłane przez Kupującego zamówienie stanowi oświadczenie woli zawarcia umowy sprzedaży. Umowę uważa się za zawartą z chwilą potwierdzenia przyjęcia przez Sklep zamówienia złożonego przez Kupującego. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia drogą elektroniczną.  Brak takiego potwierdzenia jest równoznaczny z nieprzyjęciem złożonego zamówienia. Wszelkie wątpliwości dotyczące przyjęcia zamówienia do realizacji powinny być wyjaśniane poprzez elektroniczny kontakt ze Sklepem.
  3. Zamówienie zostanie anulowane po upływie 7 dni roboczych, liczonych od dnia otrzymania przez Sklep zamówienia, w przypadku braku możliwości przyjęcia tego zamówienia z winy Kupującego; np. ze względu na podanie błędnych danych teleadresowych. Zamówienie zostanie anulowane również w przypadku braku płatności w terminie, o którym mowa w §5 ust. 4 Regulaminu.
  4. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za błędne wypełnienie formularza bądź nieprawidłowe dokonanie płatności.
  5. W przypadku złożenia zamówienia na Towar czasowo niedostępny, Kupujący zostanie niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 7 dni roboczych, poinformowany o zaistniałej sytuacji drogą elektroniczną. W przypadku rezygnacji przez Kupującego z zamówienia, Sklep dokona zwrotu dokonanej przez Kupującego płatności w ten sam sposób, w jaki została dokonana płatność, chyba że Kupujący wskaże inny sposób.
  6. Potwierdzenie zawarcia umowy Kupującemu następuje poprzez dołączenie do przesyłki zawierającej Towar dokumentu sprzedaży, tj. paragonu fiskalnego lub faktury, jeżeli Kupujący zażądał jej wystawienia przy dokonywaniu zamówienia i podał niezbędne dane do jej wystawienia.

§ 4  Dostawa i odbiór

  1. Towar zostanie przygotowany do wysyłki w ciągu 7 dni roboczych od daty otrzymania zamówienia (realizacja zamówienia).
  2. Sklep zastrzega sobie prawo do realizacji zamówienia w dłuższym terminie niż przewidziany w Regulaminie, jeśli zamówienia będą zawierać większą liczbę Towarów. Termin realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu również z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy. Sprzedawca zobowiązany jest poinformować Kupującego, drogą elektroniczną, o przyczynie wydłużenia terminu realizacji zamówienia oraz określić nowy termin realizacji.
  3. Kupujący składając zamówienie dokonuje wyboru sposobu dostawy Towaru spośród sposobów określonych przez Sprzedawcę (za pośrednictwem Poczty Polskiej, Paczkomatów InPost, Paczki w Ruchu lub kuriera).
  4. Sklep wysyła Towar w terminie 7 dni roboczych:
    • od dnia złożenia zamówienia w przypadku wyboru opcji płatności przy odbiorze Towaru,
    • od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy w przypadku dokonania płatności przelewem albo wpłatą na rachunek bankowy Sprzedawcy,
    • od dnia otrzymania potwierdzenia zapłaty przy płatnościach kartą płatniczą i za pomocą szybkiego przelewu (iMoje).
  5. Sprzedawca poinformuje Kupującego drogą elektroniczną o przekazaniu towaru do wysyłki za pośrednictwem wskazanego przez Kupującego dostawcy.
  6. Koszt dostawy zależy od sposobu dostawy, wagi Towaru i sposobu zapłaty ceny za Towar. Koszt ten podawany jest Kupującemu przy składaniu przez niego zamówienia.
  7. Dostawa Towaru następuje w terminie określonym w regulaminie podmiotu jej dokonującego.
  8. Przedpłaty wysyłane są w dniu premiery Towaru objętego przedpłatą, z tym zastrzeżeniem, że wybrany przez Kupującego wariant może wpływać na termin realizacji pozostałych pozycji złożonego przez niego zamówienia oraz może mieć wpływ na koszty wysyłki zamówienia.

§ 5  Płatności

  1. Na całkowity koszt zamówienia składa się cena zamówionych Towarów powiększona o opłatę należną za usługę dostawy. Koszty z tytułu zakupu Towaru zostaną wyszczególnione w formularzu zamówienia. Opłatę za usługę dostawy zamówionych Towarów ponosi Kupujący, zgodnie z wybraną opcją zakupu.
  2. Kupujący zostanie każdorazowo poinformowany o konieczności poniesienia innych, niewymienionych w Regulaminie kosztów. Informacja zostanie przekazana Kupującemu niezwłocznie, a wysyłka Towaru wymagać będzie akceptacji tej kwoty przez Kupującego.
  3. Kupujący, przed odbiorem przesyłki na terytorium kraju innego niż terytorium Polski, może być zobowiązany do zapłaty cła lub podatku ustalonego przez przepisy prawa kraju Kupującego. Koszty te pokrywa Kupujący, po uprzednim dokonaniu płatności za Towar.
  4. Kupujący, uiszczający należności za Towar sposobem wskazanym w ust. 5 c-d) niniejszego paragrafu, zobowiązany jest uiścić należność za zamówiony Towar w terminie 7 dni od daty otrzymania potwierdzenia przyjęcia złożonego przez siebie zamówienia. Za dzień zapłaty uznaje się uznanie rachunku bankowego Sprzedawcy lub dzień otrzymania potwierdzenia zapłaty przy płatnościach kartą płatniczą i za pomocą szybkiego przelewu (iMoje).
  5. Należność za Towar oraz koszty dostarczenia Towaru mogą być uiszczane jedynie według poniższych możliwości:
    • gotówką (za pobraniem) w przypadku dostarczenia Towaru przez Dostawcę,
    • przelewem albo wpłatą na rachunek bankowy Sprzedawcy,
    • kartą płatniczą – za pomocą systemu umożliwiającego płatności on-line na stronie internetowej Sklepu, w sytuacji gdy posiadana przez Kupującego karta daje mu taką możliwość,
    • szybkim przelewem za pośrednictwem iMoje.
  6. W przypadku płatności realizowanej przelewem lub wpłatą na rachunek bankowy Sprzedawcy, na poleceniu przelewu należy umieścić następujące dane:
    • imię i nazwisko albo nazwę Kupującego,
    • numer zamówienia.
  7. Walutą rozliczeniową jest PLN. Płatności przelewem lub wpłatą na rachunek bankowy należy dokonać na:
    Akuma Andrzej Wielgo
    ul. Bruna 28/43, 02-594 Warszawa
    Rachunek bankowy w ING Bank Śląski odział w Warszawie.
    02 1050 1025 1000 0097 1280 7933

§ 6 Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
  4. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  5. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty lub drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy.
  6. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  7. Skutki odstąpienia od Umowy:
    • a) W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą;
    • b) W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
    • c) Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
    • d) Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    • e) Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
    • f) Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać odesłany w zwykłym trybie.
    • g) Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  8. Prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
    • a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    • b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    • c) w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
    • d) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
    • e) w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
    • f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
    • g) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    • h) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
    • i) o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.

§ 7 Reklamacja

  1. Umową Sprzedaży objęte są wszystkie Produkty w Sklepie.
  2. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
  3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
  4. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu poczty elektronicznej.
  5. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in.: zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą Produktu.
  6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta Sprzedawca naprawi lub wymieni reklamowany Produkt na nowy, pełnowartościowy lub zwróci wartość zakupionego Produktu.
  7. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysłać na adres podany w niniejszym regulaminie.

§ 8 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców

  1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami.
  2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
  3. W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
  4. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
  5. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  6. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
  7. W wypadku Usługobiorców nie będących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
  8. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem.
  9. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.

§ 9 Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
  2. Wypełnienie danych w formularzu zamówienia jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Sprzedawcę, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) (Dz. Urz. UE L119/1). Dane osobowe Kupującego będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji złożonego zamówienia, w tym wystawienia faktury i prowadzenia sprawozdawczości finansowej.
  3. Dane osobowe Kupującego, chronione zgodnie z ustawą o danych osobowych, nie są przekazywane, odsprzedawane ani użyczane innym osobom lub instytucjom. Niezbędne dane osobowe mogą zostać udostępnione jedynie podmiotom, za pośrednictwem których Sprzedawca realizuje zamówienie.
  4. Każdy Kupujący, który wypełnił formularz zamówienia, ma możliwość dostępu do dotyczących go danych w celu ich weryfikacji, modyfikacji lub wystąpienia o ich usunięcie, pisząc na adres Sprzedawcy: kontakt@wydawnictwo-tenko.pl. Sprzedawca niezwłocznie prześle Kupującemu potwierdzenie otrzymania przesłanej przez niego wiadomości.

§ 10 Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, poddane zostanie właściwym sądom powszechnym. Strony mogą poddać spór również pod wybrany Stały Polubowny Sąd Konsumencki.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827).3. W stosunku do Kupujących nie posiadających statusu Konsumenta procedury opisane w § 5 i 6 niniejszego Regulaminu regulują przepisy Kodeksu Cywilnego.
  4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.

Wzory formularzy: